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Aktuell: Exxon und Alibaba mit Quartalszahlen

Die Quartalszahlen von Exxon und Alibaba wurden soeben veröffentlicht. Hier die wichtigsten Eckdaten.

Exxon

Der Umsatz liegt bei 65,05 Milliarden Dollar (Vorjahresquartal 76,61/erwartet 70). Der Gewinn liegt bei 0,75 Dollar pro Aktie (Vorjahresquartal 1,46/erwartet 0,64). Es ist schon nachvollziehbar. Umsatz und Gewinn leiden, denn der Ölpreis notiert diesen Herbst deutlich tiefer als im Herbst 2018.

Die Aktie notiert vorbörslich mit +0,3%.

Headline-Aussage von Exxon:

“We are making excellent progress on our long-term growth strategy,” said Darren W. Woods, chairman and chief executive officer. “Growth in the Permian continues to drive increased liquids production and we are ahead of schedule for first oil in Guyana. The value of our position in Guyana improved further this quarter with an additional discovery, our fourth this year. We are also making good progress on our advantaged investments in the Downstream and Chemical. This quarter, we started production at our new high-performance polyethylene line in Beaumont. The competitiveness of our portfolio was further enhanced with the divestment of non-strategic assets, reaching almost a third of our 2021 objective of $15 billion.”

Exxon-Quartalszahlen

Alibaba

Der Umsatz liegt bei 119 Milliarden Yuan (Vorjahresquartal 85). Eine Steigerung von 40%!

Der Nettogewinn liegt bei 70 Milliarden Yuan (Vorjahresquartal 18) Eine Steigerung von 288%! Aber 69 Milliarden Yuan davon stammen aus einem Sonderertrag.

Die Aktie notiert vorbörslich mit -1,3%.

Key Facts und Headline-Statement von Alibaba im Wortlaut:

Annual active consumers on our China retail marketplaces reached 693 million, an increase of 19 million from the 12-month period ended June 30, 2019.

Mobile MAUs on our China retail marketplaces reached 785 million in September 2019, an increase of 30 million over June 2019.

“Alibaba Group celebrated its 20th anniversary in September, marking an important milestone on our 102 year journey to make it easy to do business anywhere,” said Daniel Zhang, Executive Chairman and CEO of Alibaba Group. “Our digital economy continues to thrive and prosper. We aim to serve over one billion annual active consumers and help our merchants achieve over RMB10 trillion in annual gross merchandise volume by end of fiscal 2024. We will continue to invest in the user experience and innovative technology to create new value for consumers, as well as the millions of enterprises undergoing digital transformation in the new digital economy.”

“We delivered a strong quarter with revenue growth of 40% and adjusted EBITDA up 39% year-over-year,” said Maggie Wu, Chief Financial Officer of Alibaba Group. “With sustained consumer engagement and spending across the Alibaba Economy, we have continued our revenue and profit growth, as well as strong free cash flow that enable us to invest in long-term growth.”

Alibaba-Quartalszahlen



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