Konjunkturdaten

Aktuell: US-Verbrauchervertrauen so stark wie seit dem Jahr 2000 nicht mehr!

FMW-Redaktion

Das US-Verbrauchervertrauen (Conference Board) ist mit 125,6 deutlich besser ausgefallen als erwartet (Prognose war 114,0; Vormonat war 114,8, nun auf 116,1 nach oben korrigiert). Das ist der höchste Wert seit Dezember 2000! Ist das immer noch die Trump-Euphorie?

Dazu schreibt das Conference Board:

“Consumer confidence increased sharply in March to its highest level since December 2000 (Index, 128.6),” said Lynn Franco, Director of Economic Indicators at The Conference Board. “Consumers’ assessment of current business and labor market conditions improved considerably. Consumers’ also expressed much greater optimism regarding the short-term outlook for business, jobs and personal income prospects. Thus, consumers feel current economic conditions have improved over the recent period, and their renewed optimism suggests the possibility of some upside to the prospects for economic growth in the coming months.”

Consumers’ appraisal of current conditions improved considerably in March. The percentage saying business conditions are “good” increased from 28.2 percent to 32.2 percent, while those saying business conditions are “bad” decreased from 13.4 percent to 12.9 percent. Consumers’ assessment of the labor market was also more positive. The percentage of consumers stating jobs are “plentiful” rose from 26.9 percent to 31.7 percent, while those claiming jobs are “hard to get” decreased moderately, from 19.9 percent to 19.5 percent.

Consumers were also significantly more optimistic about the short-term outlook. The percentage of consumers expecting business conditions to improve over the next six months increased from 23.9 percent to 27.1 percent, while those expecting business conditions to worsen declined from 10.5 percent to 8.4 percent.

Consumers’ outlook for the labor market was also more upbeat. The proportion expecting more jobs in the months ahead increased from 20.9 percent to 24.8 percent, while those anticipating fewer jobs declined from 13.6 percent to 12.2 percent. The percentage of consumers expecting their incomes to increase improved from 19.2 percent to 21.5 percent, while the proportion expecting a decrease declined from 8.1 percent to 7.0 percent.“



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5 Kommentare

  1. Diese ganze „soft data“ aus US…

    wie war das noch gleich in der Serie Newsroom? Ach ja die USA sind Nummer 1 bei Menschen die an Engel glauben.

  2. Die harten Daten zu den Einzelhandelsumsätzen stehen konträr zu den soften Daten. Die heute berichteten EH-Umsätze für die USA (Redbook Retail Sales) sind auf Monatsbasis mit -0,7% veröffentlicht und im vergleich zum Vorjahresperiode mit nur noch +0,6% (nicht inflationsbereinigt), nach noch +1,2% im Februar. Die Konsumenteneuphorie scheint sich im Ausgabenverhalten nicht widerzuspiegeln.

  3. tja, scheinbar sehen nur die Europäer schwarz für USA. Irgendwie scheint mir ausgewachsene Trump-Phobie Selbstzweck zu sein.

    1. Genau, nüchtern betrachtet läuft es ja auch sehr gut für Trump und die Aussichten sind ja noch viel besser. Und erst seine Umfragewerte in den USA: die Amerikaner lieben ihren neuen Präsidenten. Muss wohl wirklich ein rein deutsches Phänomen sein.

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