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Steigende Preise verderben Stimmung USA: Verkäufe neuer Häuser und Verbrauchervertrauen schwächer

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Neue Daten zu Immobilien in den USA: Die Verkäufe neuer US-Häuser (New Homes Sales; August) sind mit -8,7% auf eine Jahresrate von 675.000 schwächer ausgefallen als erwartet (Prognose war eine Jahresrate von 714.000; Vormonat war eine Jahresrate von 714.000, nun aber auf 739.000 nach oben revidert).

Der Median-Preis für ein neues Haus beträgt 430.300 Dollar, der Durchschnittspreis liegt bei 514,.000Dollar (mehr dazu hier).

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Das US-Verbrauchervertrauen (Conference Board-Daten für September) ist mit 103,0 schwächer ausgefallen als erwartet (Prognose für heute war 105,5; Vormonat war 106,1).

Dazu schreibt das Conference Board, das die Daten erhebt – steigende Preise verderben die Stimmung:

„The Conference Board Consumer Confidence Index® declined again in September to 103.0 (1985=100), down from an upwardly revised 108.7 in August. The Present Situation Index—based on consumers’ assessment of current business and labor market conditions—rose slightly to 147.1 (1985=100) from 146.7. The Expectations Index—based on consumers’ short-term outlook for income, business, and labor market conditions—declined to 73.7 (1985=100) in September, after falling to 83.3 in August. Expectations fell back below 80—the level that historically signals a recession within the next year. Consumer fears of an impending recession also ticked back up, consistent with the short and shallow economic contraction we anticipate for the first half of 2024.“

“Consumer confidence fell again in September 2023, marking two consecutive months of decline,” said Dana Peterson, Chief Economist at The Conference Board. “September’s disappointing headline number reflected another decline in the Expectations Index, as the Present Situation Index was little changed. Write-in responses showed that consumers continued to be preoccupied with rising prices in general, and for groceries and gasoline in particular. Consumers also expressed concerns about the political situation and higher interest rates. The decline in consumer confidence was evident across all age groups, and notably among consumers with household incomes of $50,000 or more.”

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